We believe that social inclusion starts by including yourself. We started an Erasmus+ small scale partnership with a school in Talinn, Estonia and a school in Izmit, Turkey. This international project is created to empower our youngest pupils to discover their own stories by making virtual reality films. The exchange of VR films with their peers in other metropoles the pupils will get to know each other and themselves better.
Wij geloven dat sociale inclusie begint door jezelf te includeren. We startten een Erasmus+ small scale partnership met een school in Talinn, Estland en een school in Izmit, Turkije.Tijdens dit internationale project kunnen onze jongste leerlingen hun eigen verhalen ontdekken door virtual reality-films te maken. De uitwisseling van de VR films met leeftijdsgenoten in andere wereldsteden biedt ze de kans om door perspectief wisseling elkaar en zichzelf beter te leren kennen.
March 2022
We heard the Erasmus+ grant was awarded. Enthusiastic to start the preparations for the first transnational meeting in Amsterdam we organized an online kickoff meeting.
A project logo was created in a logo contest that we organized amongst all participating pupils, 60 pupils per country. This logo was printed on the VR cardboards.
Maart 2022
We kregen bericht van de toekenning van de Erasmus+ beurs. Enthousiast startten we met de voorbereiding van de eerste transnational bijeenkomst in Amsterdam en organiseerden een online kickoff bijeenkomst.
Een project logo werd gecreëerd in een logo wedstrijd die we organiseerden onder alle deelnemende leerlingen in de 3 landen, 60 leerlingen per land. Met dit logo bedrukten we de VR cardboards.
March 2022
Module 1: Friends & Family
The transnational meeting in the Netherlands gathered the projectleaders and teachers of the schools Marcanti College (Netherlands), Haabersti Vene Gymnasium (Estonia) and Ford Otosan secondary school (Turkey). The team in the Netherlands developed and prepared a train the teacher training for module 1.
Friendship and Family were the main topics of the first module of the project…
Maart 2022
Module 1: Vrienden & familie
Bij de transnationale bijeenkomst in Nederland kwamen de projectleiders en leraren van de scholen Marcanti College (Nederland), Haabersti Vene Gymnasium (Estonia) en Ford Otosan secondary school (Turkije). Het team in Nederland ontwikkelde en The transnational meeting in the Netherlands gathered the projectleaders ontwikkelde en gaf een “train the teachers”voor module 1.
Vriendschap en Familie waren de belangrijkste onderwerpen van de eerste module van het project…
June 2022
Module 2: Urban Challenges
Three pupils and three teachers per country were present at the Transnational meeting in Estonia. The team in Estonia developed Module 2 and provided for a train the teachers. After module 1 where the pupils were researching and creating in their direct surroundings this module it was time to go out and research their Urban Challenges…
Juni 2022
Module 2: Stedelijke uitdagingen
Drie leerlingen en drie leraren per land waren present op de transnational bijeenkomst die Estland organiseerde. Het team van Estland ontwikkelde module 2 en gaf een “train the teachers”. Na module 1 waar in de leerlingen vooral zichzelf en hun directe omgeving onderzochten was het deze module tijd om naar buiten te gaan en de stedelijke uitdagingen die ze in hun leven tegen komen te onderzoeken…
February 2023
Module 3: Cultural Heritage
Three pupils and three teachers per country were present at the transnational meeting in Turkey. The team in Turkey developed Module 3 and provided for a train the teachers. This module it was time to go out and research their Cultural Heritage…
Februari 2023
Module 3: Cultureel erfgoed
Drie leerlingen en 3 leraren per land reisden af naar Turkije voor een transnational bijeenkomst. Het team van Turkije ontwikkelde module 3 en verzorgde een “train the teacher”. Deze module was het tijd om op pad te gaan en de Cultural Heritage in de stad te proeven...
May 2023
The final online meeting with the students was really beautiful. We had learned so many practicals and everybody knew better what was coming. This was the moment the students really started to connect and freely had conversations about their interests.
Mei 2023
De laatste online meeting met de leerlingen was heel mooi. We hadden zo veel ervaring opgedaan bij de vorige dat we alle praktische zaken makkelijker regelden. Dit was het moment dat de leerlingen persoonlijker contact konden maken en vrijere gesprekken ontstonden over wat ze interesseert.