What was Module 2 Urban Challenges about?
What are your most important Urban Challenges? That was the main question for the pupils to answer and work with in the VR production.
Taking locations in the city as a starting point the pupils had discussions about what they did and did not like in the city and why. By working in different groups they also got to know each other better in how they are in the city and what they do when they are not in school. With this research they created a VR filmscenario. To be able to film on the locations they most often needed to make some phone calls to arrange this. In most cases they managed to do so. Each country worked with 60 pupils and groups from 5 to 8 pupils so many VR films were made.
To exchange perspective we organized an online exchange event with all pupils present. This event was slightly different from the first online pupil meeting. To make the exchange more personal we worked with smaller groups per Zoom and we watched the VR films of the countries in advance so we could prepare questions.
Wat deden we in module 2 stedelijke uitdagingen?
Wat zijn voor jou de belangrijkste stedelijke uitdagingen? Dat was de primaire vraag voor de leerlingen om te beantwoorden en mee te werken in het maken van een VR productie.
Locaties in de stad waren het beginpunt voor de leerlingen. Ze hadden discussies over wat ze wel en niet fijn vinden in de stad en waarom. We werkten met wisselende groepen waardoor de leerlingen elkaar beter leerden kennen. Ze kwamen er zo achter hoe de anderen zich bewegen in de stad en wat anderen doen na schooltijd.
Na dit onderzoek maakten ze per groep een VR filmscenario. Om te kunnen filmen op de locaties was het nodig telefoontjes te plegen. In de meeste gevallen lukte het ze om dit te regelen.
Elk land werkte met 60 leerlingen verdeeld in groepen van 5 tot 8 leerlingen. Er werden veel VR films gemaakt die gedeeld zijn in een online uitwisseling.
Voor het uitwisselen van perspectieven organiseerden we een online uitwisseling met alle leerlingen. Dit keer hebben we het iets anders aangepakt. We wilden graag een persoonlijker uitwisseling. De leerlingen werden in kleinere groepen verdeeld en we maakten meer Zoom meetings tegelijk. Vooraf deelden we de VR films met elkaar zodat de leerlingen vragen konden voorbereiden.
In onze evaluaties met de leerlingen hebben we ook aandacht besteed aan de 21st century skills presentatievaardigheden, samenwerking, communicatie en organisatie vaardigheden. We zagen gaandeweg op al deze vlakken enorme vooruitgang.