Final online meetings

and celebrations

What was Module 3 Cultural Heritage about?

This was the moment the students really started to connect and freely had conversations about their interests.

Since it was Ramadan and a lot of students in the Netherlands were vasting, a lot of exchanging between the Netherlands and Turkey were about how they experienced this period. A beautiful question from Turkey was: Do you feel respected there with your culture. It was nice to hear the Dutch students all answered that they did. The Dutch students on the other hand were amazed only around 65% of the Turkish students in the online meeting were vasting. The Estonian students were really interested in how the boys and girls interacted in the other countries. They experienced no difference and total equality. In Turkey and the Netherlands it seemed to be more separate.

We ended the project with a whole lesson only with watching VR films and playing VR games and snacks.

In the next schoolyear the three schools will take up the whole VR lesson program in their curriculum.

Laatste online meetings en een feestje

Dit was het moment dat de leerlingen persoonlijker contact konden maken en vrijere  gesprekken ontstonden over wat ze interesseert. Op het moment van de online meeting was het Ramadan en veel leerlingen in Nederland waren aan het vasten. Ze waren erg benieuwd over hoe dit in Turkije was. Het verraste ze dat van de leerlingen in de online meetings slechts ongeveer 65% aan het vasten was. Dit percentage lag op de nederlandse school hoger. De turkse leerlingen op hun beurt waren nieuwsgierig of de leerlingen in Nederland het gevoel hadden dat hun cultuur werd gerespecteerd. Het was mooi te horen dat alle leerlingen vonden van wel. De Estlandse leerlingen waren op hun beurt weer nieuwsgierig hoe jongens en meisjes met elkaar omgaan in de andere landen. Zij ervaren geen verschil, jongens en meisjes zijn gelijk. In Turkije en Nederland lijkt het toch wat meer gescheiden, er zijn meer jongens groepen en meisjes groepen die met elkaar om gaan.

De laatste les waren er lekkere snacks en mochten de leerlingen de hele les VR films kijken en VR games spelen om het project feestelijk af te ronden.

Vanaf volgend schooljaar nemen de 3 scholen het lesprogramma op in het vaste curriculum.

blijf op de hoogte via:

Deze website maakt gebruik van cookies

Esprit Scholen neemt uw privacy zeer serieus, daarom maakt espritscholen.nl alleen gebruik van functionele cookies om de website goed te laten functioneren. De website gebruikt geen tracking of tracking cookies en toont geen advertenties. Waar het nodig is om gebruik te maken van functionaliteit van derden, wordt zoveel mogelijk gekozen voor een privacy vriendelijke oplossing.