What was Module 3 Cultural Heritage about?
To be included it is essential to first include yourself. Therefor to know where you are and what the cultural heritage is of your living space, the city. This module is about going out and have a positive interest in the cultural heritage of the place the pupils live in. The main question was: Did you know that people live in many cultural features, various foods, games and handicrafts in and outside the society and city we live in? And do you know what they are and mean? The pupils chose a subject in this scala of cultural heritage to research and make a small VR documentary about it. For the research they interviewed experts of the subjects they chose.
Each country worked with 60 pupils and groups from 5 to 8 pupils so many VR documentaries were made.
To exchange perspective we organized an online exchange event with all pupils present. This event was slightly different from the first and second online pupil meeting. To make the exchange more personal we worked with even smaller groups per Zoom. As the second online pupil meeting we watched the VR films of the countries in advance so we could prepare questions. This time we let the pupils free in their questions & answering so they had more opportunity for spontaneous interactions.
Wat we deden in module 3 cultureel erfgoed?
Om geïncludeerd te worden is het essentieel om eerst jezelf te includeren. Onderdeel daarvan is je culturele erfgoed te kennen en het cultureel erfgoed van de stad waar je leeft.
Deze module gaat over er op uit trekken in de stad met een positieve blik op het culturele erfgoed van de plek waar de leerlingen wonen. De belangrijkste vraag was: Weet je dat verschillende mensen leven in verschillende culturele aspecten zoals allemaal specifiek eten, spelletjes, vakmanschap, dans en muziek en gebruiken. Weet jij welke aspecten dit zijn in jouw stad en wat ze betekenen?
De leerlingen kozen een onderwerp in het scala van mogelijkheden in het thema van Cultureel erfgoed in de stad. Ze maakten een korte VR documentaire over het onderwerp. Voor het onderzoek interviewden zij experts in de onderwerpen die ze kozen.
Elk land werkte met 60 leerlingen verdeeld in groepen van 5 tot 8 leerlingen. Er werden veel VR documentaires gemaakt die gedeeld zijn in een online uitwisseling.
Voor het uitwisselen van perspectieven organiseerden we een online uitwisseling met alle leerlingen. Dit keer hebben we het iets anders aangepakt dan de eerste en tweede online uitwisseling. We wilden graag een nog persoonlijker uitwisseling met meer mogelijkheid voor spontane interactie. De leerlingen werden in nog kleinere groepen verdeeld en we maakten meer Zoom meetings tegelijk. Zoals de tweede online bijeenkomst deelden we vooraf de VR films met elkaar zodat de leerlingen vragen konden voorbereiden. Deze keer lieten we de leerlingen vrij om er meer een spontaan gesprek van te maken.